سانترالتلفن

تلفن سانترال

4.6/5 - (5 امتیاز)

سانترال

اگر به دنبال بهترین سیستم مخابراتی و تلفن­ های با بیشترین امکانات برای شرکت خود هستید. احتمالا به دلیل فناوری گسترده این سیستم ها در اطلاعات زیاد آن غرق و در خرید دچار تردید شده ­اید. امروزه با پیشرفت در عصرارتباطات مراکز مخابراتی بیشتری با تکنولوژی ­های توسعه یافته وجود دارد که انتخاب را دشوار می ­کنند. سیستم تلفنی سانترال یکی از گزینه های پیش روی شما است. بنابراین، ابتدا باید بدانید که مراکز مخابراتی سانترال چیست؟ آیا برای تجارت شما مناسب است؟

مجموعه عصرارتباطات با 21 سال تجربه در این صنعت می­تواند تا انتخاب سیستم مناسب کسب و کارتان همراه شما باشد. این شرکت نماینده رسمی کمپانی ­های بزرگ در صنعت مخابرات مانند: Panasonic، Yealink، Yeastar و NEC می باشد. کارشناس های عصرارتباطات آموزش دیده ­اند تا اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرار دهند.

مرکز تلفن سانترال چیست؟

دستگاه­ های سانترال در شرکت ­ها برای ایجاد یک شبکه تلفن اختصاصی برای ارتباطات داخلی و خارجی استفاده می­ شود. این امکانات از فناوری تکامل یافت ه­ای، برخلاف سیستم تلفن ­های قدیمی POTS بهره می برند. در گذشته افرادی به عنوان اپراتور در اتاقی پر از سیم­ های تلفن به صورت دستی تماس­ ها را مخابره می­ کردند. اما در عصرجدید سانترال ها مسئولیت آن اشخاص را بر عهده گرفته­ اند. این دستگاه ها به جای پروتکل‌های مخابراتی از اینترنت برای تسهیل ارتباطات استفاده می‌کنند.

سیستم های سانترال با استفاده از پروتکل VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت) از طریق خطوط آنالوگ با دیجیتال کار می کنند. یک خط تلفنی که از طرف مخابرات در اختیار شما قرار می گیرد می تواند به چندین خط تقسیم شود. اینگونه یک خط شهری واحد بین همه کاربران قابل اشتراک می باشد. این مراکز مخابراتی به گونه ای طراحی شده ­اند که امکان ارائه یک خط تلفن داخلی مجزا برای هرکاربر وجود دارد.

دستگاه های سانترال دارای انواع مختلفی هستند که هر یک دارای امکانات و نرم افزارهای متفاوتی می باشد. تمامی مراکز سانترال و خدماتی که ارائه می دهند به صورت مقاله در سایت عصرارتباطات موجود است. اما به طور کلی در 4 گروه زیر تقسیم می شوند:

  1. سیستم آنالوگ (Traditional PBX)
  2. سیستم دیجیتال (IP PBX)
  3. سیستم ترکیبی (hybrid IP PBX)
  4. سیستم میزبان (Hosted PBX)

تلفن سانترال

در ادامه به انواع تلفن سانترال و تفاوت آن ها به یکدیگر می پردازیم. با دانستن این مطالب چندین قدم به انتخاب سانترال نزدیک می شوید.

  • تلفن ­های آی­ پی

تلفن های تحت شبکه یا SIP بسیار شبیه به تلفن های آنالوگ و ثابت هستند. با این حال، آن ها به جای سیم های تلفن قدیمی برای برقراری تماس به اینترنت متصل می شوند. این دستگاه ها از پروتکل اینترنت (IP) علاوه بر یک آدرس مک (MAC) با مرکز سانترال ارتباط برقرار می کنند. تلفن های آی پی در 3 مدل ساده، متوسط و پیشرفته طبقه بندی می شوند. مدل ساده آن نوع ابتدایی تلفن های تحت شبکه است که خدمات خوبی را ارائه می دهد. یعنی از طریق شبکه VoIP (در شبکه) یا PSTN (خارج از شبکه) تماس های تلفنی برقرار و دریافت می کند. این دستگاه بسیار محبوب است و می توانید آن ها را روی میز کارمندان در هر شرکتی معمولی مشاهده کنید. نوع متوسط دارای قابلیت های زیادی با صفحه نمایش بزرگتر و دکمه های بیشتری نسبت به مدل ساده می باشد. مدل پیشرفته آن اساسا یک رایانه ی کوچک است که از ویژگی های گستره ده ای بهره می‌برند. این تلفن های آی ­پی دارای نمایشگرهای ویدئویی داخلی و صفحه نمایش لمسی برای تماس­های ویدئویی هستند. اینگونه نیاز تجهیزات مجزا برای ویدئو کنفرانس نخواهد بود.

  • تلفن­ های دیجیتال

تلفن های دیجیتال نام دیگری است که خدمات VoIP ارائه داده و گام بعدی فناوری برای سیستم تلفن های اداری هستند. تماس ها در این تلفن از طریق اینترنت ارسال و دریافت می شود. این دستگاه های سیگنال صوتی آنالوگ را به سیگنال دیجیتال (1 و 0) تبدیل می کنند. انتقال سیگنال از یک پروتکل ارتباطی قوی مانند DCP کنترل می شود. سپس پروتکل کدهای برنامه نویسی شده را به سانترال حمل می کند. اکثر تلفن‌های دیجیتال با کدگذاری اختصاصی اجرا می­شوند و همه ­ی دستگاه های سانترال از آن ها پشتیبانی نمی کنند.

  • تلفن ­های دکت

یکپارچگی ارتباطات در هر محیط شبکه ای منجر به افزایش کارایی و همکاری می شود. تلفن دکت (DECT) مخفف کلمه Digital Enhanced Cordless Telecommunications است که اصطلاحی برای تلفن ­های بی سیم مدرن می ­باشد. ادغام این تلفن با سلول های دکت و مراکز مخابراتی سانترال سبب افزایش برد پوشش دهی می شود. سپس شما را قادر می سازد تا بدون توجه به جایی که در دفتر یا در هنگام حرکت به مکالمات خود ادامه دهید. این سیستم سیگنال تماس را بین ایستگاه های سلولی نصب شده به طور خودکار انتقال می دهد. پوشش تلفن های دکت تقریبا دو برابر Wi-Fi است که بسیار ایده آل برای فضاهای تجاری گسترده است. همچنین با استفاده از یک باند فرکانسی اختصاصی تماس های تلفنی واضح و بدون تداخل نویزی خواهد بود. این سیستم برای ارتباط سریع و کارآمد کارمندان با همکاران و مشتریان طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا