تلفن

مشکل زنگ نخوردن تلفن پاناسونیک

3.7/5 - (3 امتیاز)

در مواقعی برای سیستم های الکتریکی مشکلاتی رخ می دهد که با راه کار های ساده رفع می شود. قبل از اینکه تلفن را برای بررسی پیش یک تعمیر کار ببرید کافیست تا چند روش را امتحان کنید. اگر پس از آزمودن موارد پیشنهاد شده همچنان مشکل وجود داشت، نیاز به نظارت یک متخصص برای برطرف شدن دارید. در طی سال ها فعالیت در زمینه محصولات پاناسونیک آشنایی کاملی با اشکالات احتمالی پیدا کرده ایم. یکی از مشکلاتی که برای کاربران پاناسونیک پیش می آید، زنگ نخوردن تلفن می باشد. تماس گیرندگان می گویند زمانی که با شما تماس برقرار می کنند هیچ پاسخی ازشما دریافت نمی کنند. همچنین شما با نگاه کردن به نمایشگر تلفن با لیست طولانی تماس های از دست رفته مواجه می شوید. واضح است که یک مشکل وجود دارد که صدای زنگ تماس ها را نمی شنوید. زنگ در واقع یک ملودی برای اعلان تماس های ورودی است و با هر تماس دریافتی پخش می شود. درصورت عدم پخش آهنگ زنگ شما متوجه تماس های دریافتی نمی شوید و تماس های زیادی را از دست می دهید. این مشکل بنا به دلایل متعددی رخ خواهد داد. ما در اینجا به بررسی این مشکلات می پردازیم و راه حل های را نیزبرای رفع مشکل پیشنهاد می دهیم.

به هم ریختن تنظیمات تلفن

در تلفن ها امکان افزایش و کاهش میزان صدای زنگ وجود دارد. این احتمال وجود دارد که شما به طور تصادفی با فشردن کلید ها صدای زنگ را به صفر رسانده باشید. در این صورت، کلید “Volume Up” را فشار دهید تا زمانی که کلمات “Ringer On” را در صفحه تلفن مشاهده کنید. این نشان می دهد که صدای زنگ تماس ها فعال شده است.
حالت خصوصی “privacy mode” و یا مزاحم نشوید “do not disturb” نیز گاها مبنی بر زنگ نخوردن تلفن می باشد. در این وضعیت صدای زنگ تماس های دریافتی تا مدت زمان نا معلوم پخش نخواهد شد. به بخش تنظیمات داخل منو وارد شوید و پس ازغیرفعال بودن این حالت اطمینان حاصل شوید.

قطع ارتباط با پایه

اگر تلفن Searching ، Base یا Range out را نشان دهد ، ارتباط تلفن با پایه قطع شده است. شاید گوشی بی سیم از محدوده پوشش دهی پایه خارج شده است. تلفن را به پایه نزدیکتر کنید تا دوباره در محدوده قرار گیرد. اگر پیوند بازیابی نشد، تلفن را دوباره در پایه ثبت کنید. برق تلفن را بکشید و 5 دقیقه منتظر بمانید، سپس دوباره آن را روشن کنید. با این کار تلفن شما ریست می شود.

اختلال در تامین انرژی

ولتاژ ورودی AC مطابق با سطح مورد نیاز تلفن نمی باشد و از آن کمتر است. اگر برای تامین انرژی چند دستگاه از یک پریز برق استفاده می کنید، احتمالا برق مورد نیاز تلفن فراهم نمی شود. ابتدا تمامی دستگاه ها را از پریز جدا کنید و یا از یک سوکت اصلی برق دیگر استفاده نمایید. همه چیز را برای حداقل 60 ثانیه از برق بکشید و دوباره تلفن را به برق وصل کنید. سپس سیم های تلفن خود را از نظر خرابی بررسی کنید. ممکن است در سیم کشی داخلی دستگاه مشکلی وجود داشته باشد.

اختلال در خط شهری

یکی دیگر از دلایل زنگ نخوردن تلفن می تواند اتصالی یا قطع خط شهری باشد. اختلال در عملکرد خط شهری مانع از زنگ خوردن تماس های ورودی می شود. جهت اطمینان از عملکرد درست و سالم بودن خط بهتر است آن را بررسی کنید. ابتدا تمام تجهیزات مثل مودم ها، تقسیم کننده ها و… را جدا کنید و یک تلفن دیگر را به خط متصل کنید. اگر این مشکل برای تلفن دیگر نیز پیش آمد، برای برف مشکل باید با مخابرات تماس بگیرید.

خرابی بلندگو

بنابراین اگر هیچ یک از موارد ذکر شده دلیل زنگ نخوردن تلفن شما نبود. ممکن است دچار مشکلات سخت افزاری شده باشد. از جمله خراب شدن بلندگو که می تواند علت اصلی این مشکل باشد. در این صورت باید تلفن را برای تعمیر به نمایندگی های اصلی پاناسونیک ببرید. چنانچه تلفن توسط متخصصان تعمیر نشود احتمال ایجاد مشکلات بیشتر وجود دارد. این مجموعه به صورت تخصصی با سال ها تجربه، تلفن را بررسی و عیب دستگاه را مشخص می کند. همچنین تلفن با کارشناسی دقیق به صورت اصولی تعمیر می شود و در اختیار شما قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا